الأربعاء، 4 يناير 2017

مانحنو فيه الان من توابع مبارك وارثه الذي تركه لنا ....!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ بقلم الشاعر && خالد الجمل

  • مانحنو فيه الان من توابع مبارك
  • وارثه الذي تركه لنا ....!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
  • ...خالد الجمل...
  • ...مين يشتري الضمير...
  • مين يشتري ضميري
  • من يدفع اكتر فيه
  • خلاص مش عايزو تاني
  • طب هو ثمنه ايه
  • ماخلاص الدنيا خربت
  • رحمه ونور عليه
  • الكل باع ضميرة
  • وماحد منا راعي
  • وبننهش لحم بعض
  • والكل عاملي واعي
  • في طابور طويل وقفنا
  • ومحلك سر..؟؟ خوفنا
  • وتاجرنا بالغلابة 
  • الله يرحم ؟؟ صفوفنا
  • هاتولي ابني الي ضاع
  • ومين ؟؟ فيكو الي باع
  • مستقبل حضرته
  • ومين؟؟ ساوم عليه
  • ومين؟؟ شتته
  • مين ؟؟للحلم موت
  • ومين؟؟ ارتشا وفوت
  • ومين؟؟لبكره واقف
  • وفي الخراب يغوط
  • الي عامل سياسي
  • والي بيبيع مقاسي
  • ولي بيسرق في قوتنا
  • والي بيكسر في فاسي
  • الي للارض بور
  • ولغازي باع وغور
  • وبنالي في سجن عالي 
  • ورماني فيه وسور
  • حتي اعضائي باعها
  • وبالامراض بلاني
  • وفيرس سي بتاعها
  • وبالحبوب عماني
  • ايشي فيها مسرطن
  • وايشي فيها مقطرن
  • ومني الصحه راحت
  • وفي الاخر رماني
  • ايشي كبد وبائي
  • وفشل كلوي كمان
  • وسرطن الفواكة
  • كل انت في امان
  • عيشني في ذل همي
  • توهني في الزمان 
  • لهاني في قوت عيالي
  • علشان مسألش فيه
  • خوفني بامن دولة
  • حياتك بين ايديه
  • موت فيه ضميري
  • وشوفو اخرتها ايه
  • كرمتي داس عليها
  • هججني م البلد
  • وباعني لغربه مرة
  • وفيها بننجلد
  • اسوء بشر تدوسنا
  • وسفارة كمان تحسنا
  • ولا حد يجبلي حقي
  • وكمان ياخد فلوسنا
  • ويقولي ببني فيها
  • كباري وانفاق وجيها
  • وكل حاجه خدها 
  • وفي الاخر سبيها
  • وكل حاجه خدها
  • وفي الاخر سبيها
  • ...خالد الجمل...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق